top of page

MindsetCOACH-gruppen

Offentlig·7 medlemmar

Innovationer och Trender: Elhydraulik och Smarta Stöd

Innovationer och Trender: Elhydraulik och Smarta Stöd

Marknaden för trailerstöd är inte stillastående; den utvecklas kontinuerligt för att möta krav på ökad effektivitet, ergonomi och säkerhet. Traditionella manuella system ersätts alltmer av avancerade drivlösningar som inte bara underlättar för föraren utan också integreras med fordonets övriga system.

Den största trenden är övergången till elektrohydrauliska eller helt elektriska stöd. Dessa system använder en elmotor för att driva en hydraulpump eller ett växellådessystem direkt. Föraren behöver bara trycka på en knapp för att höja eller sänka trailern, vilket eliminerar det fysiskt ansträngande vevandet och sparar dyrbar tid. Detta är en stor ergonomisk förbättring som minskar risken för skador.

En annan spännande utveckling är tillkomsten av "smarta" stöd. Dessa kan integreras med trailerns elektroniska system och erbjuda funktioner som:

• Automatisk nivellering (båda benen justeras jämnt för att förhindra sidoluttning).

• Viktmätning (uppskattar vikten på trailerns framände).

• Fjärrkontroll via en manöverenhet.

• Diagnostik och proaktivt underhållsvarning.Dessa innovationer förvandlar det enkla mekaniska stödet till en intelligent del av den digitaliserade transportkedjan.

2 visningar

EMMALISA AB

Om mig

Blogg

Coockies

Copyright © 2023 EMMALISA AB

Kontakta mig

info@emmalisa.se

Följ mig på instagram

Linkedin

​Facebook

EMMALISA AB 559365-4311